2011. szeptember 9., péntek

Bazsiregény

Valóban, ha mindent le szeretnék jegyezni, akkor talán terjedelmében, egy kisregénnyel vetekedhetne!

Van valami jó abban, hogy nem napi szinten találkozunk. Ilyenkor olyan mennyiségű fejlődést mutat be, hogy csak ülök, mint a moziban! És valóban, mert annyira jól eljátszik, elfoglalja magát, nem nyúz senkit, hogy néha csak nézőként kell részt venni, de azért huncut mosollyal követi, hogy hogyan értékeli a közönség!

A találkozástól, már kevésbé tartok,mert egyre hamarabb összerakja a képet rólam, igazolásképp a szemüvegem az orromra biggyeszti, jelezve, hogy helyen vagyok a buksiban!

A lépegetés lestem minden pillanatban, de még igen megfontolt, a szülök pedig nem molesztálják, hogy egyiktől a másikig csalogassák, hogy minél előbb, folyamatosan járjon. Ehelyett, hagyják, hogy folytassa a felfedezéseket a játékok és a lakás egyéb eszközei,tárgyai között.

És ugyebár, vagy koncentrál, és vizslat,vagy egyensúlyozok...Hát inkább, még felfedez!
Egy csomó dologra kérdeztem rá, hogy ezt hogy és kitől tanulta??? Jött is az egyszerű, természetes válasz! "Látja tőlünk"! És tényleg! Ilyen egyszerű!

Nem kell foglalkozásokat tartani, csak olyan tárgyakkal körülvenni, amik játékra, felfedezésre, kipróbálásra serkentik, miután az alap műveleteket megmutatták neki!
Gondoltam, ez nekem is megy!!! Négykézlábra ereszkedtem, és a fogójánál toltam a bébitaxit, gondolván, hogy megmutatom a dolog lényegét! Ezen jókat kacagott, vagy csodálkozva nézett, hogy mért kúszok-mászok a földön, de a példát nem követte:))))

Saját módszere szerint, kipróbálta, hogy gurul. Megvizsgálta a kerekeit felfordítva, majd újra talpra állítva, élvezte, hogy meglöki, és kocsi messze szalad. Ebből kerekedett az egymásnak gurítós játék, ami ezek szerint, nem az én ötletem volt!:))


Kapott, egy nagyon klassz játékot, ami a számokat, betűket ismétli, állat hangokat utánoz, és köszön a babának...nagyon interaktív!
Ezt is élvezte, mikor rájött, hogy a zöld "izét" megmozgatva, kigyullad a  lámpa, vagy az óra mutatóját elmozdítva, sorolja a számokat....
Ha zenés részre sikerült nyomnia, popsiját riszálva, táncba fogott....hiába, anyja vére!!:))

Ritkán sír, de határozottan jelezve, hogy mi ellen tiltakozik.Ha elmúlt a probléma, egy pillanat alatt, mosollyal nyugtázza, hogy megértettük!
Megtanult az ágyról lemászni, hogy ne kelljen mindig fejen landolni!:)
Séta közben alszik egy nagyot (Vagy kicsit!), aztán folyamatosan figyeli az utca eseményeit. Az utca zenésztől kezdve a virágokon át,a madarak sétáját a parkokban, az embereket, a járműveket...
Mindent megtapogat, hogy kellemes, vagy épp fájó-e az érintése.
Az utat végig "kommentálja" miközben feje és keze mozgatásával színesíti az előadást.
Ujjával mutogat, jelezve, hogy mit fedezett fel, vagy mit szeretne elérni.


Továbbra is, vagy egyre inkább, szépen eszik, néha belebeszél, de gyakorlatilag, nem játszik közben, de határozottan jelzi, ha elég volt!
Folyton mozgásban van, és folyton "dolgozik" valamit!:))
Az egybe rakható játékokat még mindig nagyon ügyesen kezeli. Ha nem is sikerül a pontos sorrend, de hogy mi mivel passzol össze, azt pontosan tudja!
A búgócsigát is olyan elmélyűlten próbálja megpördíteni, hogy hamarosan sikerül is! Ha nem, kicsit odacsapkodja, aztán nekifog megint.És megy neki!!!:))
Az arca, sőt a szeme,folyamatosan mosolyog, és öröm, boldogság, kiegyensúlyozottság,és egy nagy adag huncutság látszik rajta.
A pancsizást nagyon élvezi! Előbb beledobálja a szándékosan otthagyott flakonokat a vízbe, majd vissza, majd foggal nyit..mama kézzel csuk..és ez is jó játék!
Szerintem, ha nyújt valamit felénk, azt "te"-vel kommentálja, ami biztos a tessék rövidítése:))
Mindenből megkínál mindenkit,és nem lehet csalni!!:))
A "nem szabad" dolgokat, már figyelmen kívül is hagyja, de sok tárgyat megismer, és kiválaszt, ha mondjuk a nevét!

Tovább is van! Mondjam még????:))))

Inkább mutatom!!
Na, jó! Fotómániám megint bezavart! Addig rendezgettem, szerkesztgettem, míg nem tudom, hova tettem:))))
Pótolom!!

Nincsenek megjegyzések: