2011. május 29., vasárnap

Csak egy kis finomság..

Szombat reggel kicsit nehezen indultam neki a házimunkának. Az eltervezett ebéd, igazán nem volt nagy kihívás, de valahogy nem igazán tudtam rászánni magam,hogy nekilássak. Kerestem a halogatáshoz a kifogásokat...ám egyszer csak elfogytak azok is.
Hát felfújtam magam, és hozzáláttam a húsleves, és a tojásos nokedli elkészítésének, aminek apropója, az egy darab, apró, de fejes salátánk!!
Közben megéheztem, így  azon gondolkodtam, hogy valami nasit és kéne készítenem. A mi meggyünk, még sajnos igen savanyú....de Rózsikáék cseresznyéje már nagyon finom! Akkor legyen az!
"meggyes pite édesszájú, türelmetlen pasiknak"-cseresznyével!:))
Mostanában, hogy spóroljak az árammal, rászoktam, hogy ha már felmelegítem a sütőt, akkor egy sós és egy édes valamit is sütök. Legegyszerűbb, a "Terike" pogácsa.-sósnak.
Aki ismer tudja, hogy enyhén szólva, gyors a tempóm. Pillanat alatt teleraktam az asztalt, és összegyúrtam a tésztát, aminek 3 órát pihennie kell! Ez az idő, elég is volt, hogy a romokat eltakarítsam, amit "gyorsaságommal" okoztam. (családom szerint, kapkodok!)
Innentől már ment minden simán, meg volt a lendület!:))
Délután, mire kipihente magát a tészta, újabb felfordulással, de pillanatok alatt összekevertem a cseresznyés sütit, és míg az sült, kiszaggattam a pogácsát.
bedobálva....

szintén bedobálva:)))

Szerencsére, amíg az sült, volt megint időm, hogy "romeltakarítsak"!
A végén, kissé "bezabálva" örültem, hogy így összekaptam magam!
ronda, de finom:)))

kész is!!!

Mindezt azért írtam le, mert közben eszembe jutott, hogy hány kisgyerekkel sütöttünk már, többek között ezeket is. A koruktól függően tudtak segíteni, és szórakozni, játszani közben. A pogácsa a kicsiknek, ehető gyurmaként, a nagyobbaknak pedig saját süti készítéseként nyújtott szórakozást. A másik sütinél pedig, vagy a tálba borogatása a hozzávalóknak, vagy a nagyobbaknál már, akár a robotgéppel való kikeverés jutott.
Ezek a képek, már lehet, hogy szerepeltek, de ide illenek megint!:))
Szilvi a konyhában nőtt fel:))))
Albert itt nem süt, de nem találom a sok száz fotó közül azt,
 amit szerettem volna ide tenni:(( Pótolom majd!!!

Levike gyurmázik:))

Gusztival meglepit sütünk:))
Ha van kedvetek, próbáljátok ki a sütiket, mert igazán egyszerű, olcsó, és hamar elkészül!!!

Nincsenek megjegyzések: