2011. május 21., szombat

Igazolt hiányzás

Hosszú, mozgalmas, élménydús...de kicsit fárasztó napok állnak mögöttem. A számítógép, még olvasás szintjén is ritkán került elő.
Hiányzásom oka, Bazsi!!:))
15.-én érkeztem újra Fehérvárra, pontosabban , Agárdra, ahol fiam 33.születésnapjának , meglepetés partiját rendezte meg Kinga.
Az időjárás nem volt a legmegfelelőbb partner a szervezésben, de legalább az eső elkerült.
A meglepetés nagyon jól sikerült! A család és a barátok jelenléte, meghozta a várt izgalmat, örömöt és meghatódást! A hely igen alkalmas volt szabadtéri programra. A bográcsos lecsó, ami fiam kedvence, finom lett és persze elfogyott! Én pogácsát és hókiflit vittem "előételnek", ami nagyon  hasznossá vált, mert a program kicsit csúszott, a gyomrok meg korogtak.
Megérkezett az ünnepelt, ölében Bazsival!
Bazsi hozta a formáját. Nem riadt meg a sok embertől, nevetett mindenkire, barátságosan ment kézről-kézre, ölből-ölbe. Ha úgy alakult, a babakocsiból szemlélte az eseményt. Evett-ivott, és mosolyogva fogadta az ismerősök és ismeretlenek közeledését. Csak a hűvösre fordult idő miatt vitték el hamarabb a buliból.

Még csütörtökig maradtam, hogy a szülők elintézhessék feltorlódott ügyeiket.
Az idő már másnaptól naposra fordult, így tudtunk sokat sétálni, Bazsi folytathatta a világ felfedezését.
Séta közben, már látszott, hogy megismer dolgokat, és rácsodálkozik az ismeretlenre.
A szökőkút ismerős

A forgós hinta új dolog

A játszótér, és a gyerekek...



Ismét tudott újat mutatni, pedig nem volt hosszú a szünet, az előző találkozásunk óta.
Kúszása olyan szintre fejlődött, hogy már pillanatok alatt elér mindent, amit szeretne. A játékokat két kézzel, gyakran két ujja közé fogva használja, és élvezi minden percét. Nem kell szórakoztatni, teljesen jól eljátszik egyedül is, persze valaki társaságában.
Ez nagyon izgi!! Jó móka visszatenni is:)))

Kedvencek egyike...

Szóltál???

Az üres flakon újrahasznosítva!:))

Felvettem egy ilyen játékos videócskát, amin 10 percen keresztül, folyamatosan matat, kutat, vizsgál, "dolgozik". Szünet nélkül gyakorolja a tárgyak egymáshoz ütögetését, egymásra pakolását, csörgetését, gurítását, kóstolását...és minden tulajdonságát.
Amit nem szabad fogdosni, azt egy sima "Bazsi, azt nem" figyelmeztetésre el is engedi.
Az alvás körül volt némi felfordulás, amit fogtunk frontra, teliholdra, fogra.....de benne volt erősen az én kezem is. Amikor esti "szülőhiány" miatt (ami talán kétszer fordult elő!), nem tudtam simán elaltatni, mindenféle trükköt bevetettem, közte az énekelve, fel-alá sétálást. Ezt annyira bevéste a kis fejébe, hogy nem csak tőlem várta el, hanem próbálta anyát is rábírni, hogy a megszokott, összebújós alvást felcserélje sétára.
Kinga okosan, nem vette fel a kesztyűt, hiszen Bazsi súlya egyre növekszik, és egyébként is, nagyon jól bevált az ő módszere!
Szerintem, tudta, hogy ott vagyok a lakásban, és némi hisztivel, kiharcolhatja a ringatást.Miután kétszer-háromszor nem jött be, vissza is állt az anyás alvásra. Megértette, hogy ezt csak a mamával csinálja, de azt meg is követeli.
Egyenes háttal, hosszú ideig ül, időnként a felülés is majdnem sikerül.
Folyton mosolyog. Riadtságot, félelmet, még nem láttam a szemében! Esetleg rácsodálkozás, és kíváncsi fürkészés egy ideig az ismeretlen dolgoktól, arcoktól...aztán nyugtázza, raktározza, és legközelebb már ismerősként veszi elő.
Imádja hallatni a hangját. A hangok formázása nagy örömöt okoz neki, és állandóan próbál újakat előcsalni a torkából!:)) Persze az elfogultság, sűrűn azonosítja ezeket tudatos szavaknak...de kijózanodva, tudjuk, hogy a gyakorlás részei!!:))
Picit én is megszeppentem, hogy elrontottam, akaratomon kívül, de szerencsére Kinga következetessége, korrigálta a hibát!:))
A játéknál ugyan is, vissza kellett vennem magamból, hiszen tudom, hogy a folytonos együtt játszás is balul sülhet el! Leszokik az önálló tevékenykedésről, és egy-kettőre kialakulhat, hogy megköveteli a részvételt, és elfelejt egyedül felfedezni! Ezt a hibát, én annak idején elkövettem, és tisztában is vagyok a következményeivel. Nagy kár lenne lerombolni azt a módszert, amivel ő bővíti ismereteit.
A nyugodtsága, kiegyensúlyozottsága nagyon megkönnyíti az együttlétet. Nem türelmetlen. Ha felébred, szinte mindig vidám, és van egy "ébredési szakasza", amikor csak szemlélődik, nyújtózkodik, és szépen megvárja, míg a pelenkázás és evés előkészületei megtörténnek.
Ha már megunja valamelyik helyzetet, akkor kis feszengéssel, különböző hangokkal jelzi, hogy váltana. De nem erőszakosan, hisztizve.
Szeret a TV előtt is pihenni. A mondókás, rajzos filmre felkapja a fejét, és látszik, hogy ismerős minden hangja! Azon kívül az időjárás jelentés és a híradó a kedvenc műsora:)))))
6 fogával, már babakekszet és kenyérhéjat, fagyi tölcsért, háztartási kekszet is majszol. Aranyosan tolja előre a szájában, ahol a fogak segítenek neki az aprításban!
Matatás...

majszolás..-.

1 megjegyzés:

Cicurka írta...

Tényleg nagyon hamar fejlődnek a gyerekek. De az ismerős spicc még mindig ott szerepel az egyik képen :). Tündéri!
És ahogy a játékokat elnézem (az ismerősök körében is), mindig az a nyerő, ami otthon van. Pl. kulccsomó, flakon, doboz stb. :)