2011. november 17., csütörtök

Az iskolás Albert!:)

Délutántól, másnap délig lehettünk együtt.
Az öröm, és ölelés, egyből elöntött nyugalommal, békességgel és örömmel.
A házban építkezés, az udvaron kertrendezés...ez igazi Kánaán a számára!! Megmutatta a leendő szobáját, szakmailag is elmagyarázta, hogy mi hogy készült, és milyen munkálatok vannak hátra. A munkásokkal, szemlátomást, nagyon jó kapcsolatban van, hiszen folyton van valami kérdése, amire ők nagyon szívesen válaszoltak.
Sütöttünk egy kenyeret, én kiteregettem, addig ő Karmincát, a cicát szórakoztatta, hiszen nappal kint volt az udvaron, így ráfért a dédelgetés!:)
Gyönyörűen színezett ki képeket, de én sajnos nem kaphattam, mert csak a szülinaposoknak készül. Majd, ha nekem is lesz, akkor én is kapok!:)
Felkért engem is rajzolásra, ami nem épp az erősségem, de végül a vitorlásom tetszést aratott nála.
Némi javításra még felhívta a figyelmem (megjegyzem, mind jogos volt!).
Aztán vacsi, pancsi, és egy egyezség. A lényeg, ha bábozom egyet, aztán kettőt mesélek, akkor nem fogja az elalvás előtti, szenvedős jelenetet előhozni!:)

Így is lett. Az előadás végén elpakoltunk, 2 mese következett, jó éjt puszi...és mindenki a saját ágyában tért nyugovóra. Időnként, egy-egy halk fohász, elhagyta a száját, de abba is hagyta! Hiszen megbeszéltük!:)))
Másnap reggeli után, már indult volna ki, nem túl sokáig tudtam húzni az időt. Még egy bábelőadás, amin én nézőként vettem részt, egy új társasjáték kipróbálása...aztán nem volt mentség tovább!



Addigra szép tiszta idő lett, a nap sütött...nem is volt milyen indokkal visszatartsam.
Kint "kifugázta " a betonjárdán lévő repedéseket, gereblyézte a faleveleket buzgón, nevelte az állatokat, tanította a kertészkedés titkait nekem...és jött-ment, tett-.vet, szokás szerint.
                                                                       
                                                                         
A munka menete

Összegyűjtjük, és átszitáljuk a törmeléket, majd vizet keverünk hozzá. A kifugázandó részt, előbb a segédmunkás (én) kitisztítja a gaztól, majd a mester tisztára sepregeti ecsettel, és jöhet a gondos, kanállal felvitt anyag belesimítása!























                                                                     Mogyorótörés


 A kertben lévő mogyorófa lehullott terméseit össze kell szedni, megvárni, míg tüskés ruhájától meg lehet szabadítani..aztán a mag feltörése következik! De a mag, nem annyira akarja, így folyton kirepül, a pontosan célzott kalapácsütések alól!
Más megoldást kell találni!
Nem kellett sokat várni! Albert felfedezett egy mélyedést a járdán, abba pont beleilleszkedett a mogyoró, és már esélye sem volt menekülni a kalapács elől!:))





















Lazítás képen egy kis függeszkedés a hintán..


Majd a rengeteg lehullott falevél elgereblyézése volt soron!






Karmincával is történt egy kis bonyodalom, mert felmászott a legnagyobb fa tetejére. Én pánikba estem, persze, így Albertnek kellett"észnél "lenni!:) Szépen magyarázta lentről, hogy melyik ágról, melyikre ugorjon. Egyre járt az agyuk, mert sikerült lejutnia, mielőtt én a tűzoltókat hívtam volna:))))



Amikor anya megérkezett, jött a szívet melengető kérés:" Maradj itt te is, légyszi!". Kicsit még maradtam, de megegyeztünk a további programokban anyával, és a mi legközelebbi találkozónkat is lebeszéltük, így eljöttem.

Ma, megyek érte az iskolába, aztán igyekszünk haza, mert a Papi sincs túl jól, meg akkorra már, idő sincs sok, mást csinálni!

Nincsenek megjegyzések: